Medewerkers van Gijs van de Hoef helpen de klanten graag en wijzen ze de weg in de winkel. Ook achter de schermen wordt re hard gewerkt. (foto Co Keulstra)
Medewerkers van Gijs van de Hoef helpen de klanten graag en wijzen ze de weg in de winkel. Ook achter de schermen wordt re hard gewerkt. (foto Co Keulstra) (Foto: )

Weinig klanten per keer, meer omzet in winkelcentrum De Ellekoot in Veenendaal

Door Co Keulstra

Veenendaal - Over het algemeen zijn de winkeliers in de Ellekoot in Veenendaal-west tevreden over het verloop van de coronamaatregelen. Men houdt zich aan de regels van de regering en van het RIVN en de klanten hebben daar ook geen moeite mee. De omzet van de winkeliers heeft er niet onder geleden.

“Er mogen drie klanten tegelijk in de winkel, dan voldoen we ruim aan de anderhalve meter maatregel”, vertelt Keurslager Jan van Leeuwen. “Soms stond er een flinke rij klanten te wachten, maar het weer zat mee en de mensen hadden er geen moeite mee. Het was zelfs drukker dan anders. De mensen meden de drukte in de supermarkt en kozen voor de ambachtelijke winkels. Wel zijn we een paar horecaklanten kwijt geraakt, omdat die dicht moesten, maar de mensen kochten soms wat meer als normaal".

Vitaal beroep

"Ik hoor bij de vitale beroepen, dus zijn we niet dicht gegaan. Het was hier drukker dan in het centrum. De mensen bleven, vooral in het begin, veel thuis maar kwamen dan toch snel even bij ons hun boodschappen doen. Nu wordt zijn de regels wat soepeler en komen de klanten normaal binnenlopen. Het is wel moeilijk om achter de toonbank die anderhalve meter afstand in stand te houden maar we luisteren naar de regering en naar het RIVN”. Bij Groenten en Fruit Gijs van de Hoef vinden ze goede voeding erg belangrijk. Om die reden werken zij elke dag vol inspiratie aan het bereiden van de meest gezonde producten. Renate (dochter van) is de manager en vertelt: “ Toen de coronacrisis uitbrak, zijn we direct begonnen met het plaatsen schermen en we hebben in de winkel en een stukje daarbuiten een looprichting gemaakt. Soms moeste de mensen even wachten, maar dat werd niet als lastig ervaren. Er konden vijf personen tegelijk in de winkel, wel was het verplicht om een winkelwagentje mee te nemen. Daar hield men zich goed aan.

Beste groenteman

Gijs van de Hoef is ooit uitgeroepen tot ‘Beste groenteman van Nederland'. Tijdens de coronacrisis kwamen er meer bestellingen online binnen en werden die in thuisblijfboxen bij de mensen thuis gebracht. Een service die erg gewaardeerd wordt. Bij Gijs van de Hoef kan men kant- en klare maaltijden afhalen, wat zeker in deze tijd een goede zaak is. Er wordt dan ook veel gebruik van gemaakt. Bas Velders van de Kaas Proeverij staat van maandag tot donderdag alleen in de winkel, vrijdag en zaterdag heeft hij er hulp bij: “We hebben onze producten goed afgesloten en dragen handschoenen. Dat is nodig om besmetting te voorkomen. Drie mensen per keer in de winkel, daar houden de klanten goed rekening mee. Als er meer klanten zijn, wachten zij hier onder de overkapping. Dat gaat prima. We hebben een vitaal beroep, dus zijn we de hele coronatijd open gebleven. We zijn zelfs drukker geweest dan ooit. Ik heb zeker 20/30 procent meer klanten gehad dan in normale tijden. Ik ben blij dat ik in de Ellekoot zit, daar is het drukker dan in het centrum. Nee, ik heb geen klachten”.

Kaasproeverij

Bas Velders van de Kaas Proeverij: "We hebben onze producten goed afgesloten en dragen handschoenen. Er mogen drie mensen per keer in de winkel, men houdt zich daar goed aan. Zijn er meer klanten, dan wachten ze onder de overkapping. WE hebben een vitaal beroep, dus we zijn niet dicht gegaan. We zijn zelfs drukker geweest dan ooit. Ik heb zeker 20 tot 30 procent meer omzet gedraaid dan in normale tijden. Ik ben blij met de Ellekoot, hier is het drukker dan in het centrum. Ik heb geen klachten".

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden