Opella in Top2019 gezondheidszorg

Regio - Opella behoort tot de Top2019 van de Nederlandse gezondheidszorg, een prijs van de ervaringssite ZorgkaartNederland. De website trekt bijna anderhalf miljoen bezoekers per maand, die reviews achterlaten of lezen over de Nederlandse gezondheidszorg. Dat leidt tot een top tien van best gewaardeerde ziekenhuizen, klinieken en verpleeghuizen.

Opella is trots op haar vermelding in de Top2019 van ZorgkaartNederland. Klanten roemen in hun reviews de positieve, warme en professionele zorg van Opellamedewerkers. Bestuurder Kars Hazelaar: “Dankzij onze medewerkers staan wij in de Top2019. Een groot compliment na een jaar van hard werken. De vermelding in de Top2019 is gebaseerd op de waarderingen voor Opella op ZorgkaartNederland. Als een klant een keer niet tevreden is over Opella, leren we van de verbeterpunten die in de reviews worden genoemd. Opella pakt die actief op om haar zorg en ondersteuning verder te verbeteren.” In 2015 won Opella al de voorloper van de Top2019, de prijs voor het meest klantvriendelijke verpleeghuis.

Kenmerkend voor Opellamedewerkers is dat zij willen ‘thuis geven’ aan mensen. Dat betekent écht snappen wat iemand nodig heeft om zijn of haar eigen leven te kunnen leiden. “Vaak gaat dat helemaal niet of niet alleen over goede zorg en ondersteuning”, licht bestuurder Ineke Wever toe. “Opellamedewerkers hebben oog en oor wat voor elk persoon belangrijk is. Met als doel dat mensen zich gezien, gehoord en ondersteund voelen. Uit deze prijs blijkt dat we daar goed in slagen. We zijn erg blij met deze prachtige waardering voor onze medewerkers.”
Opella werkt met onder andere thuiszorg in de gemeenten Barneveld, Ede, Regio Rivierenland, Renkum, Renswoude, Rhenen, Scherpenzeel, Veenendaal en Wageningen. De organisatie heeft verpleeghuizen in Bennekom (de Baronie, Machtella en Walraven), Harskamp (Metje), Lunteren (de Honskamp) en Wageningen (Torckdael).

ZorgkaartNederland is de grootste ervaringssite voor de Nederlandse gezondheidszorg en bestaat dit jaar tien jaar. Opella gebruikt de site al jaren om haar klanttevredenheid te meten en haar zorg en ondersteuning te verbeteren. Mensen delen op ZorgkaartNederland hun ervaringen met de zorg met elkaar. Er staan meer dan 750.000 waarderingen online. Opella haalde in 2019 als gemiddeld cijfer een 8,9.

Meer berichten