Fietsen Alle Jaren wint cheque van 55.000,-

De prijsuitreiking tijdens het Gilbert Café van 16 mei.
De prijsuitreiking tijdens het Gilbert Café van 16 mei. (Foto: )

Veenendaal - De Fietsersbond uit Veenendaal heeft voor het project 'Fietsen Alle Jaren' op 16 mei een cheque gekregen waarmee ze een jaar lang gratis marketingondersteuning krijgen. Deze 'Help de helpers' actie is opgezet ter gelegenheid van het Gilbertjaar 2019 door online marketingbureau One4marketing uit Veenendaal.

Fietsen Alle Jaren houdt in, dat kwetsbare of niet meer mobiele mensen op verschillende plekken in Nederland de kans krijgen op een ritje met een elektrische fietsriksja in hun woonplaats. Het is volgens de jury een prachtig project, omdat deze ouderen zo weer contacten leggen, buiten komen en de vrijwilligers hiermee een bescheiden boost geven aan bestrijding van eenzaamheid.

Ondernemend

Het project past goed bij het DNA van Gilbert, van One4marketing en van Veenendaal, aldus juryvoorzitter Bort Koelewijn: "Het is ondernemend, want lokale vrijwilligers starten in hun woonplaats het hele project op en zoeken daar fondsen en investeerders in de directe lokale omgeving bij. Samenwerking is daarvoor de basis. De initiatiefnemers moeten namelijk ook andere vrijwilligers zoeken en via crowdfunding, enthousiaste sponsoracties of andere bijzondere methoden de benodigde middelen binnenhalen."
Daar komt volgens Koelewijn de nodige creativiteit en soms ook eigenzinnigheid bij kijken: "Elk lokaal initiatief is op een unieke manier opgezet, gefinancierd en functioneert op eigen wijze. Niet allemaal hetzelfde, wel met hetzelfde fantastische doel en resultaat!"

Jury

De jury, die uit meer dan 1.000 inzendingen de uiteindelijke winnaar heeft gekozen, werd gevormd door Bort Koelewijn (burgemeester gemeente Kampen), Angelique Ottens (oprichter Sharity uit Veenendaal) en Mark Appel (marketing directeur bij Exact).

Troostprijzen

Alle organisaties die zijn voorgedragen voor de 'help de helpers' verkiezing krijgen vanaf nu online ondersteuning voor hun eigen marketingaanpak. De ervaringen met het opzetten van een campagne voor het winnende doel worden namelijk met hen een jaar lang gedeeld, stap voor stap. Met blogs, vlogs, whitepapers en praktische tips en trucs om zelf aan de slag te gaan. Het project is ook te volgen via www.one4marketing.nl/blog.

Meer berichten