Jongens clinic
Jongens clinic (Foto: Teus)

VMHC Spitsbergen plaatselijke winnaar in de Club van het Jaar verkiezing

Veenendaal - De plaatselijke winnaar van de club van het jaar in Veenendaal is VMHC Spitsbergen geworden. De vereniging belandde in de top vijf van de provincie, maar die verkiezing werd gewonnen door Gymnastiekvereniging VITA2000 uit Baarn. Zij gaan door naar de landelijke finale.

Nederland telt ruim 50.000 verenigingen en stichtingen, welke samen het grootste sociale netwerk van ons land vormen. Sociale ontmoetingsplaatsen waar mensen samen sporten, muziek maken, acteren, dansen of kunst maken. En waar talent opgeleid wordt.

Veerkracht

Rabobank is vanaf haar oprichting nauw betrokken bij clubs en verenigingen. Dat komt omdat zij als coöperatie ook een soort vereniging of club is. Daarom heeft Rabobank samen met NOC*NSF, AD.nl, LKCA en Kunstbende het initiatief genomen om het fenomeen verenigen te vieren en te belonen. Dit jaar staat de veerkracht van de clubs centraal. We roepen alle clubs op om hun veerkracht zichtbaar te maken, anderen daarmee te inspireren en de waardering en erkenning te krijgen die ze verdienen.

Uitdagend jaar

Het is zonder twijfel een uitdagend jaar geweest voor alle sport- en cultuurclubs. Maar het verenigingshart klopt als nooit tevoren. De één organiseerde buitenconcerten voor ouderen. De ander organiseerde kleinschalige wedstrijdjes voor kinderen, zette een online veiling op om de clubkas te spekken, bood het lokale zangkoor de mogelijkheid om buiten op de overdekte tribune te repeteren of deed boodschappen voor buurtbewoners.
Kortom, sportclubs en cultuurverenigingen lieten zich het afgelopen jaar massaal van hun meest creatieve kant zien. Om extra inkomsten te creëren in een tijd waarin bijna alle activiteiten wegvielen, maar ook om in verbinding te blijven met hun leden en buurt. Deze clubs verdienen een podium.

Activiteiten

De motivatie bij de nominatie van VMHC Spitsbergen was de activiteiten ie ondernomen zijn om toch iedereen bij de club betrokken te houden.
Zo heeft de club een oliebollenactie gehouden, waren er mondkapjes met logo ( als eerste), hebben sponsoren een podium gekregen op social media en via TEAMS meetings, was er coronaproof hockeykamp in de herfstvakantie, was VMHC een van de initiators van Sportweek in Veenendaal in de grote vakantie, waren er clinics voor de spelers, maar ook om nieuwe jongens te werven, was er aangepaste Sintviering, veel berichten op social media ( oude doos) om binding te houden.
Zelfs zo dat er al een reünie zondag aankomt.  Zo hebben we alles zoveel mogelijk door proberen te laten gaan en gaat het ook door, want zondag 13 juni is er weer een clinic van dames 1 voor de jeugd.

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden