<p>Links Ren&eacute; Pfeiffer &ndash; voorzitter De Veensche Businessclub, rechts Dave Smits &ndash; Huis & Hypotheek Veenendaal.</p>

Links René Pfeiffer – voorzitter De Veensche Businessclub, rechts Dave Smits – Huis & Hypotheek Veenendaal.

(Foto:)

De Veensche Businessclub geeft leden steuntje in de rug

Veenendaal - De Veensche Businessclub heeft afgelopen week bij al zijn leden een paaspakket bezorgd. De bestuursleden van de aan voetbalclub VRC gelieerde businessclub gingen daarvoor de afgelopen dagen lang persoonlijk bij de leden langs. ,,Dat we het persoonlijk kwamen brengen werd erg gewaardeerd, dat vonden ze bijzonder leuk.” 

De pakketten gelden als steuntje in de rug van de leden van De Veensche Businessclub. Want vrijwel zonder uitzondering maken ze allemaal moeilijke tijden mee. ,,We kunnen natuurlijk al heel lang geen fysieke bijeenkomsten organiseren door de corona-maatregelen. En we hebben bewust gekozen om geen online activiteiten te houden. Dat staat te ver bij ons af, te ver ook bij onze leden vandaan. Wij staan voor persoonlijk ‘face to face’ contact en daarom is het ook zo fijn dat we nu persoonlijk de paaspakketten konden uitdelen”, zegt René Pfeiffer, voorzitter van De Veensche Businessclub.

Boekje

Het paaspakket bestond naast wat ‘eetbare zaken’ ook uit een boekje van de bekende management spreker Jos Burgers. ,,Hij heeft een managementboek geschreven waarin hij ondernemers handvatten geeft voor het omgaan met een crisis, super actueel en wij denken ook erg leerzaam. Daarnaast kreeg elk lid een persoonlijke brief van ons, omdat we meeleven met hen in deze moeilijke situatie. En dat we hen blijven denken en hen steunen.” 

Die steun bestaat naast het pakketje en het persoonlijke bezoek overigens ook uit een online campagne die binnenkort te zien is op RegiosportVeenendaal.nl.

Sfeervol en laagdrempelig

De businessclub is in de zomer van 2017 opgericht. Pfeiffer is vanaf de eerste dag de voorzitter. Hij omschrijft De Veensche Businessclub als een laagdrempelige en sfeervolle businessclub. ,,Waar iedereen elkaar kent en waar iedereen elkaar handel gunt. Als één van onze hoogste prioriteiten hebben we dat onze leden onderling zaken doen met elkaar. Het is mooi dat dit ook daadwerkelijk gebeurt en daar plukken onze leden dus de vruchten van. Los van het zakendoen willen we bij onze activiteiten een bepaalde sfeer en gezelligheid creëren, met persoonlijke aandacht voor onze leden en hun bedrijven.”

Funevents

Dat zie je ook terugkeren in de activiteiten die de businessclub normaliter houdt. Pfeiffer: ,,We houden zo’n tien activiteiten per jaar. Dat zijn bijvoorbeeld bedrijfsbezoeken bij onze leden, waarbij we dan een kijkje achter de schermen krijgen. Dat combineren we vaak met een ontbijt of met een borrel. Maar we hebben ook zogenaamde fun evenementen, zoals een autorally of een theaterbezoek.”

‘We gaan er voor komend seizoen dan ook een actief plan opzetten om de gewenste groei door te maken’

Daarnaast wordt er één keer per seizoen een speciale dag gehouden bij ‘ons zusje’ voetbalclub VRC. ,,Dan zetten we een partytent neer, regelen we een uitgebreid buffet voor de leden en hun introducees en daarbij hebben we vaak ook een bekende zanger die in de kantine van VRV optreedt. Zo kunnen ook de leden van VRC daar van genieten.”

Verbonden aan vv VRC

Want hoewel de businessclub juridisch gezien zelfstandig is, met een eigen bestuur en eigen statuten, is De Veensche Businessclub nauw verbonden aan VRC. ,,We horen bij elkaar”, zegt Pfeiffer daarover. ,,We proberen elkaar natuurlijk zoveel mogelijk te versterken.” Zo krijgt de voetbalclub elk jaar een geldbedrag van de businessclub.” Die men gebruikt om de vereniging in de breedte te ondersteunen. “Er worden dus geen spelers van het eerste meebetaald”.

Stabiele eersteklasser

In VRC heeft de businessclub ook een ambitieuze ‘partner’, de voetbalclub wil een stabiele eersteklasser worden. ,,Ik noem VRC vaak een sleeping giant”, zegt Pfeiffer. ,,Het is een grote club en het groeit enorm. VRC heeft nu zo’n dertienhonderd leden en is daarmee al de tweede voetbalclub van Veenendaal. En ik denk dat het binnen twee á drie jaar de grootste club van Veenendaal is.”

Blij

Ambities waar Pfeiffer blij van wordt. Ambities ook die passen bij de ambities van de businessclub. ,,Wij willen met de businessclub ook groeien. Er zijn echter meer businessclubs in Veenendaal en allemaal vissen we in dezelfde vijver. De automatische groei op basis van mond-tot-mond reclame is er na nauwelijks meer, het gaat zeker niet meer vanzelf. We gaan er voor komend seizoen dan ook een actief plan opzetten om de gewenste groei door te maken. We zitten nu stabiel op zo’n zeventig leden, maar we willen naar de honderd. Geeft net wat meer ‘body’ aan het ledenbestand. Maar het laagdrempelige en persoonlijke karakter zullen we altijd behouden.”

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden