Met Kees Huibers staat inmiddels de vierde generatie aan het roer bij Jumbo Huibers.
Met Kees Huibers staat inmiddels de vierde generatie aan het roer bij Jumbo Huibers. Marco Diepeveen

Adverteerders aan het woord: ‘Onderschat de kracht van de lokale krant niet’

15 april 2024 om 11:09 Zakelijk 60 jaar Rijnpost

VEENENDAAL Eerst een groentewinkel, toen een supermarkt onder respectievelijk de namen A&O, Golff, C1000 en tegenwoordig Jumbo. Uitbreidingen, metamorfosen en overnames volgden elkaar op. Maar al vanaf de prille start in 1916 is de familie Huibers de constante factor in het bedrijf. Net zoals De Rijnpost, die ook als een rode draad door de bedrijfsgeschiedenis loopt.

door Marco Diepeveen

Met Kees Huibers staat inmiddels de vierde generatie aan het roer bij Jumbo Huibers. Aan de muur hangen foto’s uit het lange verleden van de supermarkt. ,,Mijn overgrootvader startte met een handel in aardappelen, groente, fruit en vis. Eerst venten met een duwkar, later met paard en wagen.”

In 1950 opende Kees Huibers senior op de huidige locatie aan het Panhuis een groentewinkel. Twintig jaar later uitgegroeid tot een supermarkt en aangesloten bij de franchiseformule A&O. 

Jumbo is een landelijke supermarktformule met een lokale marktbenadering. ,,Als oud familiebedrijf met drie vestigingen willen we goed zichtbaar zijn in Veenendaal. Dan zoek je verbinding met en betrokkenheid op de klant, wat we ontzettend leuk vinden.”

De wekelijkse aanbiedingen van Jumbo in De Rijnpost zijn daarom niet te missen. Net als berichten over jubilea en afscheid van medewerkers, wedstrijden, de spaaractie voor het populaire plaatjesalbum van Jumbo en andere acties. 

ZWEMABONNEMENT

Momenteel loopt er een spaaractie voor een zwemabonnement, uiteraard gepromoot door deze krant. Jumbo genoot zelfs landelijke bekendheid met de ontwikkeling van een Veenendaals Monopoly- en kwartetspel. Op het hoofdkantoor in Veghel werd dit originele initiatief met enthousiasme omarmd. 

,,De connectie met De Rijnpost is voor ons een vanzelfsprekendheid. Onderschat de kracht van de lokale krant niet. Die is onmisbaar voor de verbinding met de lokale klant. Landelijke communicatie en marketing worden lokaal en persoonlijk ingezet. Peter Beurskens is onze marketing- en reclamespecialist, de schakel met De Rijnpost. De communicatie beweegt mee met de trends op de markt en de vraag van consumenten. Daarbij krijgen lokale acties altijd voorrang. Hoewel het bereik ervan moeilijker is te meten door internet, merken we zeker dat klanten echt op advertenties afkomen in onze winkels.”

Kees en zijn voorouders zagen het eetpatroon van hun supermarktklanten veranderen. ,,Vroeger at men voornamelijk onbewerkte groente en fruit, tegenwoordig is er veel vraag naar kant-en-klaarmaaltijden, maaltijdpakketten en andere gemaksproducten. De internationale en exotische keuken deed zijn intrede. Ook is er nu steeds meer aandacht voor gezond en duurzaam eten.”

Dit artikel is gepubliceerd in de jubileumbijlage ter ere van het 60-jarig jubileum van De Rijnpost. Klik hier om de hele jubileumbijlage te lezen.

Marco Diepeveen
Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie